AHLAKLI HÜR ADİL DİYANET VE VAKIF ÇALIŞANLARI SENDİKASI
(AHAD-SEN)
ANA TÜZÜĞÜ
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL HÜKÜMLER
SENDİKANIN ADI
Madde 1 - “Sendikanın adı Ahlaklı Hür Adil Diyanet ve Vakıf Çalışanları Sendikasıdır. Kısa Adı ‘AHAD-SEN’dir.”
SENDİKANIN GENEL MERKEZİ VE ADRESİ
Madde 2 - Sendikanın Genel Merkezi Sakarya’dadır. Adresi: “Yağcılar Mah. Oruç Sk. No.:8A Adapazarı/SAKARYA”dır. Sendika Genel Merkezinin başka bir ile nakli, sendika genel kurulunun kararıyla gerçekleşir. İl içindeki adres değişikliği ise ilgili kurumlara bilgi vermek kaydıyla sendika genel yönetim kurulunun yetkisindedir.
SENDİKANIN FAALİYET ALANI
Madde 3 - Sendika, Türkiye genelinde "Diyanet ve Vakıf Hizmetleri" hizmet kolunda faaliyet gösterir: a-Diyanet İşleri Başkanlığı'nın merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatında,
b-Vakıflar Genel Müdürlüğü ile merkez ve taşra teşkilatına bağlı kamu hizmetlerinin yürütüldüğü kurum ve kuruluşlar ile bunlara bağlı birimlerde işçi statüsü dışında çalışan kamu görevlileri arasında.
SENDİKANIN İLKELERİ
Madde 4 - Sendikanın ana ilkeleri şunlardır: a-Ahlak, hürriyet ve adalet ilkelerine bağlıdır. b-Milli ve manevi değerlere saygılıdır. c-Her türlü ayrımcılığa karşıdır.
SENDİKANIN AMACI
Madde 5 - Sendika, üyelerinin ortak ekonomik, sosyal, kültürel ve mesleki hak ve menfaatlerini korumayı ve geliştirmeyi temel amaç olarak belirler. Toplumun sosyal, ahlaki, maddi ve manevi değerlerinin, temel hak ve özgürlüklerin korunması için çalışır. Demokrasinin korunup yerleşmesine, sosyal adaletin ve barışın sağlanmasına katkıda bulunmayı; milli birliği ve ulusal ortak değerleri koruyucu ve geliştirici sosyal ve kültürel faaliyetler yürütmeyi hedefler. Ayrıca, ülkenin gelişmesi ve evrensel hukuk normlarına uygun bir demokratik hukuk devleti anlayışının yerleşmesi, sivil toplumun kurumsallaşması konularında çalışmalar yapmayı amaçlar. Tüm bu çalışmalarında Evrensel Hukuk İlkeleri ve Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nı esas alır. Sendika, amaçlarına ulaşabilmek için: a-Üyelerine yaptıkları işe uygun, insanlık haysiyetine yaraşır adil bir ücret sağlamak, daha iyi çalışma şartları oluşturmak ve mesleki saygınlık kazandırmak için çalışmalar yapmayı görev kabul eder. b-Üyelerin mesleklerinde ilerlemesi ve gelişmesi ile birlikte sunulan hizmetin kalitesinin artırılması için sosyal, kültürel, ekonomik ve teknik eğitim çalışmalarına önem verir. c-Üyelerinin adil ve tarafsız bir şekilde atanma, yer değiştirme ve mesleğinde ilerleme hakkından yaralanabilmelerini sağlamaya ve atamaların liyakat ve kariyer esasına göre yapılması için çaba gösterir. d-Üyelerinin ve aile fertlerinin eğitim, sağlık, sosyal ve bakım şartlarının iyileştirilmesini ve geliştirilmesini; emeklilik, malullük, dul ve yetim kalma durumlarında gerekli koruma ve bakım imkânlarından faydalanabilmelerini sağlamak için gerekli tedbirleri alır. e-İşverence mağdur edilen üyelerine maddi, hukuki ve sosyal yardımlar sağlar. f- Engelli üyelerinin ve kadın üyelerinin çalışma koşullarının düzeltilmesi ve mesleki faaliyetlerinin kolaylaştırılması için pozitif ayrımcılığı teşvik eder. g-Eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve her türlü engelin kaldırılması için çalışmalar yapar. h-Dil, din, ırk, mezhep ve siyasi düşünce farkı gözetmeksizin her türlü ayrımcılığa karşı mücadele eder. i-Toplumun adalet ve barış içinde yaşamasını; bireylerin fikir, inanç ve ifade özgürlüğünden en geniş şekilde yararlanmasını savunur. j-İdarelerin plan, program, yönetim, yürütme ve denetim safhalarına katılarak demokratik ve etik değerlere saygılı idari sistemlerin oluşturulmasına destek olur. k-Toplumsal meseleler karşısında sorumluluk bilinciyle düşüncelerini ortaya koymayı ve bu konulardaki mücadelesini yapmayı görev kabul eder. l-Dil, din, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç ve mezhep farkı gözetmeksizin çalışmanın toplum hayatındaki rolünü ve değerini bilincinde olan, haklarına ve görevlerine vakıf bir üye topluluğu oluşturmak için çalışır.
SENDİKANIN GÖREV VE YETKİLERİ
Madde 6 - Sendika, Anayasa, yasalar ve Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerden doğan hak ve yetkilerine dayanarak üyelerinin ortak ekonomik, sosyal, kültürel ve demokratik hak ve menfaatlerini adalet ve eşitlik ilkeleri doğrultusunda korumak ve geliştirmek için gerekli çalışmaları yapar. Bu amaçla, tüzel kişi olarak genel hükümlere göre sahip olduğu yetkilerin yanı sıra: a-Toplu sözleşmenin uygulanmasını izlemek üzere yapılacak çalışmalara temsilci göndererek toplu görüşmeleri gerçekleştirir.
b-Toplu sözleşmeden doğan uyuşmazlıkları ilgili makamlara, Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna ve yargı organlarına başvurarak görüş ve öneriler sunar, taleplerde bulunur, c-Çalışma hayatından, mevzuattan, toplu iş sözleşmesinden ve örf ve adetten doğan hususlarda üyelerini ve mirasçılarını temsilen davaya ve husumete ehil olur. Bu davaları takip eder ve üyelerine ile mirasçılarına adli yardımda bulunur. d-Mevzuat ve uluslararası anlaşma ile sözleşme hükümlerine göre toplanan ulusal ve uluslararası kurullara gerektiğinde temsilci gönderir. e-Sendikanın kurulu bulunduğu hizmet koluna giren iş yerlerinde çalışan memur ve kamu görevlilerini çatısı altında örgütlemeye çalışır. f-Amaçlarına ulaşabilmek için ulusal ve uluslararası sempozyum, seminer, konferans, panel, açık oturum, kurultay ve kurs gibi eğitici ve kültürel faaliyetlerde bulunur. g-Yazılı metin, ses kaseti, CD, DVD, VCD, film, videokaset formatında doküman hazırlar veya hazırlatır; radyo, televizyon, sinevizyon ve mültivizyon programları yapar veya yaptırır. Ayrıca, kitap, broşür, gazete, dergi, bülten, el ilanları gibi süreli veya süresiz yayınlar çıkarır ve internet gibi platformlarda yayınlar yapar. h-Bilgi yarışmaları ve anma günleri düzenler. Başarılı çalışmalar gerçekleştiren üyelere, ilim adamlarına, sanatçılara, iş adamlarına ve gazetecilere ödüller verir. i-Üyelerine ve ailelerine hizmet vermek amacıyla sağlık, tatil, dinlenme, lokal, misafirhane, huzurevi, okul, kreş, yurt, spor ve benzeri ekonomik ve sosyal tesisler kurar, kurulmasına yardımcı olur ve işletir. j-Üyelerinden başarılı olanların ödüllendirilmesi ve başarısız olanların kamu hizmetinin artırılması için idare ile görüşmeler yapar. k-Üyelerinin ve toplumun kültürel gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla kütüphane, kitapevi ve basımevi kurar ve işletir. Ayrıca, kitap, broşür, bülten gibi süreli ve süresiz yayınlar yayımlar. l-Herhangi bir bağışta bulunmamak kaydıyla evlenme, doğum, hastalık, ihtiyarlık, ölüm, açığa alınma, işsizlik gibi hallerde yardım ve eğitim amacıyla sandıklar kurar, m-Herhangi bir bağışta bulunmamak kaydıyla üyeleri için kooperatiflerin kurulmasına yardımcı olur ve nakit mevcudun yüzde onundan fazla olmamak kaydıyla bu kooperatiflere kredi verir. n-Üyelerinin hak ve çıkarlarını korumak ve geliştirmek amacıyla uluslararası sendikal örgütlere üye olabilir, genel kurul ve toplantılara katılabilir. Ayrıca, tüzükte belirtilen amaçları gerçekleştirmek üzere uluslararası kuruluşlar kurabilir. o-Amaç ve görevlerinin gerektirdiği taşınır ve taşınmaz mülk edinir. p-Yangın, su baskını, deprem gibi doğal afetler meydana geldiğinde, gerektiğinde üyelik şartı aranmaksızın nakit mevcudunun yüzde onunu aşmamak kaydıyla afete uğrayan bölgelerde konut, sağlık ve eğitim tesisleri yapabilmesi amacıyla kamu yararına çalışan dernekler ve Bakanlar Kurulu tarafından vergi muafiyeti tanınan vakıflar ile kamu kurum ve kuruluşlarına ayni ve nakdi yardımda bulunabilir. r-Afete uğrayan bölgelerde konut ve sağlık tesisleri yapabilir. s-Anayasa ve ilgili mevzuat ile uluslararası sözleşmelerden doğan diğer görev ve yetkilerini yerine getirir.
İKİNCİ BÖLÜM
ÜYELİK İŞLEMLERİ
ÜYE OLABİLECEKLER
Madde 7 - Sendikaya, belirlenen hizmet kolu kapsamındaki kamu işyerlerinde, aylık ve ücretli olarak çalışan, işçi statüsü dışındaki kamu görevlileri üye olabilirler.
ÜYELİĞİN KAZANILMASI
Madde 8 - Sendikaya üyelik, kamu görevlisinin üç nüsha olarak doldurup imzaladığı üye formu ile sendika merkezine, şubesine veya temsilciliğine başvurması ve başvurunun sendikanın yetkili organınca kabulü ile kazanılır. Üyelik müracaatının yukarıda belirtilen yetkili organlara ulaşmasından itibaren en geç otuz gün içinde cevaplandırılır. Eğer sendika, üyelik başvurusunu otuz gün içinde reddetmezse, üyelik istemi kabul edilmiş sayılır. Haklı bir sebep gösterilmeden üyeliği kabul edilmeyen kamu görevlisi, bu kararın kendisine tebliğinden itibaren otuz gün içinde iş davalarına bakmakla görevli mahalli mahkemede dava açma hakkına sahiptir. Sendika, üyeliği kesinleşen kamu görevlisinin başvuru belgesinin bir örneğini üyenin kendisine verir, bir örneği sendikada kalır ve bir örneğini üyelik ödentisine esas olmak üzere on beş gün içinde işverene gönderir. Birden çok sendikaya üye olunamaz; sonraki üyelikler geçersizdir. Aynı tarihli birden fazla üyeliğe ilişkin bildirimler dikkate alınmaz ve bu durum kamu işvereni tarafından ilgiliye ve sendikalara yazılı olarak bildirilir.
ÜYELİKTEN ÇEKİLME
Madde 9 - Her üye, üyelikten serbestçe çekilebilir. Üyelikten çekilme, çekilmek isteyen kamu görevlisi tarafından üç nüsha olarak doldurulup imzalanan üyelikten çekilme bildiriminin kurumuna verilmesiyle gerçekleşir. Kurum görevlisi, kayıt numarası ve tarih verilen çekilme bildiriminin bir örneğini derhal üyeye vermek zorundadır. Kamu işvereni, bildirimin bir örneğini on beş gün içinde sendikaya gönderir. Çekilme, kamu işverenine başvurma tarihinden başlayarak otuz gün sonra geçerli olur. Çekilen üye, bu süre içinde başka bir sendikaya üye olması durumunda, yeni sendikaya üyeliği bu sürenin bitiminde kazanılır.
ÜYELİKTEN ÇIKARILMA
Madde 10 - Üyenin sendikadan çıkarılması, Genel Disiplin Kurulunun teklifi ve Genel Kurulun kararı ile gerçekleşir. Çıkarma kararı, çıkarılan üye ve işverene yazılı olarak bildirilir. Üye, bu karara karşı bildirim tarihinden itibaren on beş gün içinde görevli iş mahkemesine itiraz edebilir. Mahkeme, iki ay içinde kesin karar verir. Üyelik, çıkarılma kararı kesinleşinceye kadar sürer. Üye, aşağıda belirtilen hallerde üyelikten çıkarılır: a-Sendika tüzüğüne ve tüzük uyarınca hazırlanan yönetmelik hükümlerine uymamak,
b-Sendikanın zorunlu organlarının yazılı karar ve talimatlarına aykırı hareket etmek.
c-Sendikanın ilkelerinin, amaçlarına ulaşmasına veya gelişmesine engel olacak eylem ve çalışmalarda bulunmak.
d-Sendikayı kişisel çıkarları için kullanmak.
e-Sendikayı borçlandırmak ve maddi zarara uğratmak, ayni ve nakdi kıymetlerini zimmetine geçirmek.
ÜYELİĞİN DEVAMI VE ASKIYA ALINMASI
Madde 11 - Herhangi bir nedenle aylıksız izinli sayılan veya askere alınan üyelerin, üyelikten doğan hak ve yükümlülükleri bu süreler içinde askıya alınır. Göreve dönmeleri halinde üyelikleri devam eder. Uzun süreli ücretsiz izne ayrılan üyelerin hak ve yükümlülükleri de bu süreler içinde askıya alınır. Geçici görevlendirme ile yurtdışına giden görevlinin üyeliği devam eder. Üyenin geçici olarak işsiz kalması, açığa alınması veya sendikanın faaliyet alanı içinde kalmak şartıyla başka bir işe geçmesi, sendika üyeliğini etkilemez. Sendika veya sendika şubesi organlarında görev alanların, mahalli ve genel seçimlerde aday olmaları halinde, sendika veya şubedeki görevleri sona erer. Bu kişiler, seçime katılmakla sendika ile olan tüm bağlarını yitirmiş sayılırlar. Yeniden sendika üyesi olabilmeleri, seçim sonuçlarının kesinleşmesini müteakip Kanun ve tüzükte belirtilen usullere uygun şekilde üyelik başvurusu yapmalarına bağlıdır.
ÜYELİĞİN SONA ERMESİ
Madde 12 - Sendika üyeliği, aşağıdaki hallerde sona erer: a-Üyenin, sendikanın faaliyet alanı olan hizmet kolundan ayrılması.
b-Üyenin sendika üyeliğinden çekilmesi veya çıkarılması.
c-Üyenin memuriyetten istifası, memuriyet görevine son verilmesi, emekli olması veya ölümü.
d-4688 sayılı Kanunun yasakları düzenleyen maddesi kapsamına giren bir göreve atanması. Üyeliği herhangi bir nedenle sona erenler, bu durumu 15 iş günü içinde işverene bildirirler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
SENDİKA ORGANLARI VE GÖREVLERİ
SENDİKA ORGANLARI
Madde 13 - Sendika zorunlu ve istişare organları şunlardır: 1- Zorunlu Organlar a-Genel Kurul,
b-Genel Yönetim Kurulu,
c-Genel Denetleme Kurulu,
d-Genel Disiplin Kurulu. Zorunlu organlar dışında farklı organlar kurulabilir. Bu konuda Genel Yönetim Kurulu yetkilidir. Genel Kurul dışındaki zorunlu organların görev, yetki ve sorumlulukları kurulacak olan bu organlara devredilebilir. 2- İstişari Organlar a-Başkanlar Kurulu
b-Temsililer Kurulu
c-Kadın Komisyonu d-Yönetim Kurulu kararıyla oluşturulacak diğer kurul ve komisyonlar.
SENDİKA GENEL KURULUNUN OLUŞMASI
Madde 14 - Genel Kurul, sendikanın en yüksek ve yetkili organıdır ve 112 delege ile toplanır. Bu delegelerin arasında Genel Yönetim Kurulu ve Genel Denetleme Kurulu asil üyeleri de bulunmaktadır. Bu asil üyeler, Genel Kurul'a katılarak oy kullanma hakkına sahiptir. Delegelerin şubelere dağılımı ise belirli esaslara göre yapılır: a-Öncelikle her şube ve il temsilciliğine bir delege ayrılır. b-İlk maddeye göre ayrılan delegeler belirlendikten sonra, toplam üye sayısından bu delegelerin sayısı çıkarılır. Kalan üye sayısı, kalan delege sayısına bölünerek, diğer delegelerin şubelere/temsilciliklere dağılımı yapılır. İllere kaç üye için bir delege seçileceği bulunarak tahsis olunur. c-a ve b maddelerine göre tahsis olunan delege sayısı ile 100 arasındaki fark 2’nci maddeye göre bölüm sonucunda artık veren şubelerin, artık üye sayısı çok olandan itibaren birer delege tahsisi suretiyle 100 delegenin tahsisi tamamlanır. Şubeler, seçilen delegelerin ad-soyad, doğum yeri ve tarihi, ana-baba adı ve görev yeri belirtilerek hazırlayacağı listeyi sendika genel merkezine gönderir. Sendika ve şube delegelerinin sıfatı, müteakip olağan genel kurul için yapılacak delege seçimine kadar sürer. Genel kurul delegeliğine seçilenlerden ölüm, istifa, hizmet kolu değişikliği gibi sebeplerle delege sayısında azalması durumunda yerine atama yapılmaz. Delege seçimine esas üye sayıları için, en son resmi gazetede yayınlanan ve tespit edilen sayılar dikkate alınır
GENEL KURULUN TOPLANMASI
Madde 15 - Sendika Olağan Genel Kurulu dört yılda bir toplanır. Olağanüstü Genel Kurul, Genel Yönetim Kurulu veya Genel Denetleme Kurulu'nun gerekli gördüğü durumlarda ya da genel kurul üye veya delegelerinin beşte birinin yazılı isteği üzerine, en geç altmış gün içinde toplanır. Madde 16 - Genel Kurula çağrı, Genel Yönetim Kurulu tarafından yapılır. Genel Kurula çağrı metni, iki genel kurul toplantısı arasındaki döneme ilişkin faaliyet ve hesap raporu, Denetleme Kurulu veya denetçi raporu ile gelecek döneme ilişkin bütçe önerisi, toplantı tarihinden en az on beş gün önce genel kurula katılacak delegelere yazılı veya elektronik ortamda gönderilir ve internet sitesinde ilan edilir. Toplantı yeter sayısı, üye ya da delege tam sayısının salt çoğunluğudur. İlk toplantıda yeter sayısı sağlanmazsa, ikinci toplantı en çok on beş gün sonraya bırakılabilir. Bu toplantıda salt çoğunluk aranmaz; ancak bu sayı, üye veya delege tam sayısının üçte birinden az olamaz. İlk Olağan Genel Kurul Toplantısı, tüzel kişilik kazanılmasından itibaren altı ay içinde yapılır.
GENEL KURULUN ÇALIŞMA ŞEKLİ
Madde 17 - Genel Kurulu, Genel Başkan veya görevlendirdiği bir üye açar. Yoklama yaparak çoğunluk mevcutsa, Genel Kurul Toplantısını yönetmek üzere açık oyla bir başkan, bir başkan vekili ve iki sekreterden oluşan başkanlık divanı teşekkül ettirilir. Genel Kurul toplantı nisabı, Genel Kurul delege tam sayısının salt çoğunluğudur. İlk toplantıda yeter sayı sağlanamazsa, ikinci toplantıda salt çoğunluk aranmaz; ancak toplantıya katılanların sayısı, delege tam sayısının üçte birinden az olamaz. Genel Kurul gündeminde değişiklik, mevcut delegelerin en az onda birinin yazılı teklifi ile yapılır. Genel Kurulda kararlar, mevcut bulunan delegelerin yarıdan bir fazlasının oyu ile kabul edilir; ancak bu sayı, üye veya delege tam sayısının dörtte birinden az olamaz. Genel Kurulda kararlar açık oylama ile alınır. Sendika merkez organlarının seçimi, kapalı oy ve açık tasnifle yargı gözetiminde gerçekleştirilir. Genel Kurulda zorunlu organlara seçilen üyeler kadar yedek üye de seçilir. Genel Kurul, toplantı gündemindeki konuları, delegeler tarafından ileriye sürülecek teklif ve dilekleri özetlemek üzere gerekli gördüğü komisyonları teşkil edebilir. Komisyonlar raporlarını hazırladıktan sonra Genel Kurul'a sunar. Komisyon, kendi üyeleri arasından bir başkan ve bir raportör seçerek çalışmalarına devam eder. Komisyonların raporları, Genel Kurulda görüşülüp karara bağlanmadıkça geçerli değildir. Komisyonlara, Genel Kurul delegesi olmayanlar seçilemez. Ancak komisyonlar, lüzum gördüğü takdirde konu ile ilgili oy hakkı olmayan uzmanları alabilirler. Komisyonların üye sayısı Genel Kurulca tespit edilir. Genel Kurulun çalışmaları tutanaklarla belgelenir ve tutanaklar, Genel Kurul Başkanlık Divanı tarafından imzalanır.
GENEL KURULUN GÖREV VE YETKİLERİ
Madde 18 - Genel Kurul’un başlıca görev ve yetkileri: a-Sendika organlarını seçmek.
b-Tüzükte değişiklik yapmak; yapılacak ilk genel kurula sunulmak ve geçmişe etkili olmaması şartıyla, ilgili makamlarca veya mahkemelerce kanuna aykırı görülerek düzeltilmesi istenen tüzük hükümlerinin değiştirilmesinde yönetim kuruluna yetki vermek.
c-Genel Yönetim, Genel Denetleme ve Genel Disiplin Kurullarının raporlarını görüşmek.
d-Görüşülen raporları ibra etmek.
e-Genel Yönetim Kurulunca hazırlanan bütçeyi görüşmek ve kabul etmek.
f-Türkiye’de ya da başka ülkelerde kurulmuş veya kurulacak sendikal üst kuruluşlara üye olmaya veya üyelikten ayrılmaya karar vermek.
g-Sendika şubesi açmak, şubeleri birleştirmek veya kapatmak; sendika şubesi açma ve başlangıçtaki kuruluş şartlarını kaybeden şubeleri kapatma konularında yönetim kuruluna yetki vermek.
h-Gayrimenkul malların alınması ve satılması hususunda Genel Yönetim Kurulu’na yetki vermek.
i-Aynı türden bir başka sendika ile birleşmeye ya da katılmaya, sendikanın feshine ve fesih halinde sendikanın mal varlığının nereye devredileceğine karar vermek,
j-Sendikanın üyesi olduğu ulusal ve uluslararası sendikal üst kuruluşlara gönderilecek üst kurul delegelerini seçmek.
k-Sendika organlarına seçilen yöneticilerle sendika hizmetleri için geçici veya daimi olarak istihdam edilecek personele verilecek huzur hakları, harcırahlar, ücretler, ödenekler, yolluk ve tazminatları belirlemek.
l-Genel Disiplin Kurulu’nun üyelikten çıkarma kararını ve buna yapılacak itiraz ve müracaatları görüşüp karara varmak.
m-İlgili kanun, yönetmelik ve mevzuat ile Sendika Tüzüğünde Genel Kurulca yapılması belirtilen diğer işlemlerin yerine getirilmesi ve herhangi bir organın görev alanına girmeyen konuları karara bağlamak.
n-B ve İ bentleri hariç olmak üzere yukarıdaki bütün bu konularda Genel Kurul, katılan delegelerin salt çoğunluğu ile karar verir.
SENDİKA ORGANLARINA SEÇİLECEK OLANLARDA ARANACAK ŞARTLAR
Madde 19 - Sendika Yönetim Kurulu, Sendika Denetleme ve Disiplin Kurulu üyeleri, sendika üyeleri arasından oluşur. Herhangi bir nedenle memuriyeti sona eren üyelerin, varsa sendika şubesi, sendika veya konfederasyon organlarındaki görevleri de sona erer.
SENDİKA YÖNETİM KURULUNUN OLUŞMASI
Madde 20 - Sendika Yönetim Kurulu, Genel Kurul delegeleri tarafından gizli oyla seçilen 7 üyeden oluşur. Asıl üye sayısı kadar yedek üye seçilir ve şu şekilde sıralanır:
Genel Yönetim Kurulu üyelerinin her biri, aynı zamanda Genel Başkan Yardımcısıdır. Genel Yönetim Kurulu üyeleri, Genel Kurul tarafından tek dereceli olarak seçilir. En fazla oyu alan aday, aday olduğu göreve seçilmiş olur. Genel Yönetim Kurulu üyeliklerinden birinin boşalması durumunda, birinci sıradaki yedek çağrılır. Yönetim Kurulu, kendi arasında yeniden görev taksimi yapabilir. Genel Yönetim Kurulu, en az ayda bir defa, yarıdan bir fazla üyenin katılımıyla olağan toplanır. Olağanüstü toplantılar ise Genel Başkanın talebi üzerine derhal yapılır. Toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğuyla karar alınır. Oyların eşit olması durumunda, Genel Başkanın katıldığı taraf bu çoğunluğu sağlamış olur. Genel Başkanın bulunmadığı hallerde, toplantılara Genel Başkan Yardımcısı (İdari İşler) başkanlık eder.
SENDİKA YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ
Madde 21 - Genel Yönetim Kurulu, sendikanın Genel Kuruldan sonra gelen 7 asil ve 7 yedek üyeden oluşan en yetkili karar ve yürütme organıdır. Genel Yönetim Kurulu üyeleri, profesyonel olmaları durumunda ikinci bir işle iştigal edemezler. Genel Yönetim Kurulu’nun başlıca görev ve yetkileri şunlardır: a-Sendikanın çalışma programını yapmak. b-Toplu görüşme yapmak için gerekli işlemleri yürütmek. c-Toplu görüşmeler sonucunda doğan uyuşmazlıklarda eylem planları hazırlamak, uygulamak veya kaldırmak. d-Kurulların kararlarını uygulamak. e-Genel Kurulun verdiği yetkiye dayanarak şube ve temsilcilikler açmak, başlangıçtaki kuruluş şartlarını kaybeden şubeleri kapatmak. f-Sendika iş yeri temsilciliklerinin seçim genelgelerini hazırlar, bu konuda şubelere yetki vermek. g-Sendikaya üyelik için müracaat edenlerin kabul veya reddine karar vermek. h-Genel Yönetim Kurulu üyelerini ve şube organlarında görevli üyeleri, temsilcileri ve sendika üyelerini gerekli durumlarda Genel Disiplin kuruluna sevk etmek. ı-Genel yönetim kurulu lüzumu halinde yönetim kurulu üyelerinin aylıksız izne ayırmak için karar verir. i-Genel Kurulu toplantıya çağırmak. j-Çalışma ve mali raporlar, tahmini bütçeyi ve tüzük değişikliğini hazırlayıp kanuni süresi içinde Genel Kurul Delegelerine intikal ettirmek. k- Bütçe fasılları ve yıllık bütçeler arasında aktarma yapmak. l-Genel Denetleme Kurulunun gerekli görmesi halinde Genel Kurulu Toplantıya çağırmak. m-Gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak ve karara bağlamak, Genel Kurulun verdiği yetki çerçevesinde her nevi gayrimenkul mal edinmek ve lüzumunda satmak. n-Gelir ve gider hesaplarını göz önünde bulundurarak her nevi taşınır mal edinmek ve lüzumunda satmak. o-Şube ve Temsilciliklerin idari ve mali denetimini yapmak, denetim sonucunda Sendikanın genel amacına veya ilkelerine aykırı iş ve işlemlerin tespiti sonucu gerekli görülmesi halinde olağanüstü genel kurula çağırmak. ö-Tüzükte belirtilen sendika amaçlarını gerçekleştirmek için gerekli büroları kurmak, elemanlar bulup çalıştırmak ve atamalarını yapmak, bunların ücretlerini ve çalışma şartlarını tespit etmek. p-Üyelerin mesleki, ekonomik, sosyal ve kültürel bilgilerini artıracak kurs, seminer ve konferanslar tertiplemek, sağlık ve sosyal tesisleri, kütüphane ve basın işleri için gerekli tesisleri kurmak.